Investering van 3 miljoen euro voor Nederlandse huidkanker-app SkinVision

skinvision

skinvision
De farmaceutische multinational LEO Pharma heeft onlangs ruim 3 miljoen Euro geïnvesteerd in de makers van de Nederlandse app SkinVision waarmee gebruikers hun moedervlekken via de smartphone kunnen laten controleren via een (betaald) abonnement.

De investering is bedoeld om de algehele service van de app te verbeteren en uit te breiden door de te kijken naar meer huidaandoeningen dan alleen moedervlekken en huidkanker.

‘Uitbreiden naar nieuwe markten’

Volgens TechCrunch heeft SkinVision nu met de nieuwe investering en een eerdere investering van het Nederlandse Personal Health Solutions Capital in totaal meer dan 5 miljoen euro bij elkaar weten te sprokkelen. Volgens Dick Uyttewaal – directeur van SkinVision B.V. – wordt het geld gebruikt om ‘uit te breiden naar nieuwe markten en banden op te bouwen met nationale zorgstelsels. Daarnaast is het voornaamste doel om de mogelijkheden van de app uit te breiden en de focus naast moedervlekken ook op andere huidaandoeningen te leggen.

De SkinVision app is al sinds 2011 te downloaden op zowel Android als de iPhone en werkt volgens het zogenaamde fractal-geometery algoritme wat foto’s van moedervlekken kan analyseren en op basis daarvan bepaalt hoe groot het risico is op de ontwikkeling van bijvoorbeeld een melanoom.

Volgens de makers van de app is het oordeel minstens net zo betrouwbaar als dat van de gemiddelde dermatoloog. Zodra er een verandering in een moedervlek wordt waargenomen dient direct een huisarts of dokter te worden ingeschakeld. Het feit dat mensen die denken een risico te lopen dat nu zelf kunnen doen laat maar weer zien waartoe eHealth toepassingen in staat zijn. 

Reacties zijn gesloten.